från helgen

I fredags tog jag äntligen tåget till Stockholm inför intervjun med mitt framtida gymnasium. Hittade dit på direkten för en gångs skull, och jag
 kom i tid! Haha. Var ganska stolt. Läraren jag fick träffa var rätt cool, var väldigt bekväm trots prestationsångesten med bilderna (som jag ska visa senare). Efteråt så gick jag till Balettakademien och kollade in vart det låg. Sisådär 5 minuter från skolan är inte fel! Tog en frukost efter en incident med näsblod. Haha.
 
Efter ett par timmar så träffade jag Mirja. Vi åkte till Gamla Stan och gick runt en stund, för att sedan sätta oss på en uteservering med fika. Så himla kul att äntligen träffa henne efter att ha pratat regelbundet i snart ett år! Skönt att vi klickade. Ett varv i centrum för att sedan möta upp Sara på tågstationen. Mirja åkte hem och medan jag och Sara tog tunnelbanan till hennes moster. Så mysigt.
 
Tjugo över fem vaknade vi på lördagen för att stå utanför Globen klockan sex. Och där stod vi till klockan elva. Haha. Vi hamnade längst fram efter ett par timmar i alla fall! Alltid något. Sååå mycket folk (3000 pers tror jag att någon sa??) och vi var först att springa in. Så himla härlig känsla. Sedan gick det rätt fort att ha auditionen, och Sara kom tyvärr inte med. Men det gjorde absolut ingenting, för vi hade rätt roligt ändå. Nästa år provar vi igen, och då får jag också söka.
 
Men i höst får ni i alla fall hålla utkik efter oss när vi springer som galningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: