utflykt

 
Igår tog jag en utflykt till Stockholm, där jag mötte Catalina för en kanelbullesemlefika i Gamla stan efter en mysig prommis i solen. Efter fikan tog vi en lång tur inne på Nationalmuseum/Konstakademien, lite kulturella är vi väl, för att sedan kila in en sväng på Bengans där jag inte gick ut tomhänt. Efter det stack hon hem och jag mötte upp min syster på T-centralen, för det vankades minsann teater på kvällen! Vi gick och såg pjäsen "Och ge oss skuggorna" igen, sist vi såg den så gick brandlarmet och vi missade den fjärde, den sista, akten. Första gången vi såg den var Felicia inte särskilt imponerad av pjäsen och jag älskade den, men efter att hon gav den en andra chans ändrade hon uppfattning helt. Och ge oss skuggorna är en av de bättre pjäserna jag sett på Dramaten.
 
Bloggen har blivit lite lidande de senaste veckorna för att jag har hållt på med flytt och byte av skola + massor med möten hit och dit. Idag skulle jag till exempel till doktorn för att ta blodprover för att utesluta glutenintolerans, för mitt magont alltså. Jag är sjukt nålrädd och hade stressat upp mig hela veckan och hade gråtit två gånger på morgonen i ren ångest innan jag fick skjuts dit. När jag kommer upp till mottagningen säger de att jag inte alls det skulle lämna blodprover, utan lämna avföringsprov??? Alltså??? De säger att det måste skett något missförstånd mellan mig och dom, men det måste vara någonting internt eftersom jag fick lugnande utskrivet pga min nålfobi? För vem fan får lugnande för att kunna bajsa i en burk?? Haha. Helt jävla sjukt. Jag är asarg :-)
 
Ska försöka att städa mitt bombnedslag till rum och lyssna på mina nya skivor. Förra helgen gick åt till att lägga in hela min vinylsamling på discogs och bya ut plastfickor, samt sortera in dem i min stereomöbel. Nu står de efter aktpreferens och kronologisk ordning. Lite nördig får man väl vara, vinyler är det jag lägger absolut mest pengar på. Puss hej!


Kommentarer
Postat av: josephine Asplund

Vilka härliga bilder :) Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen!
Kramar <3

2016-02-26 @ 18:07:30
URL: http://josephineslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: