london dreaming

Dagar som idag är bara så himla jobbiga. Sov jättedåligt inatt, var inte sugen på frukost (det är jag i och för sig typ aldrig), kände mig tvingad till att gå till jobbet och har bara varit allmänt hängig och på dåligt humör. Vill typ begrava mig själv under vintern för att det har känts så här ett bra tag nu.
 
Det känns inte bra att behöva tänka på vad meningen med livet är, egentligen, varje dag. För min del är det mest för att jag vill flytta utomlands och plugga lingvistik. Eller ja, det är kanske inte meningen med mitt liv. Snarare ett långsiktigt mål.
 
När jag jobbade idag och berättade för min chef om mina framtidsplaner nu när jag bytt skola, så berättade jag att jag ville bli lingvist i princip bara för att det vore kul att säga. Då kommenterade hon snabbt att jag borde plugga till något som jag har möjlighet att tjäna pengar på istället. Att jag borde ha en plan B, eller i alla fall en "riktig" plan efter mina "roliga" år utomlands. Men det vill jag verkligen inte. Jag vill tycka om det jag ska hålla på med i framtiden.
 
Dagar som denna och kvällar som denna behöver jag faktiskt påminna mig själv om vad jag drömmer om. Och jag drömmer om ett liv i England. Bifogar en throwback-bild från mitt sovrumsfönster under min London-vistelse i september 2014, det var efter den helgen jag insåg vad jag ville göra. Trodde att de planerna skulle läggas på hyllan rätt fort MEN!!!! Jag vill det fortfarande!!! Det känns bra!!!! Och ingenting ska hindra mig!!!!
 
Ska strax gå och lägga mig, imorgon väntar möten och överraskningar på mig i Stockholm igen. Tåget går om 6 timmar. I can manage that. Puss hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: