one night in sthlm

 
HQ-bilder från instagram, tagna under lördagen. Heter naegradis på instagram, om ni vill följa mig! :-)
 
Helgen spenderades som sagt i Stockholm, vaknade tidigt för att få skjuts in till huvudstaden av mina föräldrar. Hittade från Gustavsberg in till city, där jag mötte Mirja. Vi tog en lunch på Espresso House för att sedan försöka hitta till Moderna - jag har absolut sämst lokalsinne så jag lurade med henne till Djurgården, för jag hade fått för mig att det låg där borta. Så fel jag hade, när vi hade gått den lååånga vägen dit från T-centralen märkte vi att det låg på Skeppsholmen. Haha. Det var bara för oss att ta båten över dit, men vi fick oss en redig promenad i alla fall.
 
Vi spenderade ett par timmar av att strosa på Moderna, det var första gången för oss båda. Bjöd henne på kaffe i kafeterian och vi kikade i shoppen innan vi tog båten till Slussen, för att promenera till An Ideal for Living - min favoritbutik, vinylhimlen. När vi var klara där hade klockan hunnit att bli 18 så vi kramades hejdå innan jag gick vilse på Söder för att komma till Catalinas fest. Bytte om, hälsade på mina gamla klasskompisar (<3), åt god mat och god tårta. Så himla kul att träffa alla igen, saknar verkligen min gamla klass sååå mycket.
 
Sov i Stockholm och fick på morgonen ta mig tillbaka till Gustavsberg för att kolla på en handbollsmatch min lillasyster spelade. Mamma och jag åkte till ittala-outleten och jag fick med mig en ny Muminkopp! Nu har jag åtta koppar i min samling. Somnade i bilen på vägen hem.
 
I måndags var jag inte i skolan då min kropp kaosade under hela söndagen, och igår var inte mycket bättre. Tvingade mig till skolan men det kändes verkligen som att jag skulle dö. Tur att jag hade en kort dag, mår asdåligt över saker som händer just nu. Terrorattacker, skolstress och så vidare. Kan inte göra annat än att hoppas på att allt blir bra till slut. Spenderade eftermiddagen igår med att möblera om i mitt rum och hålla mig uppdaterad med vad som händer i Belgien, och kvällen med att kolla ikapp några avsnitt av Vinyl.
 
Idag ska jag försöka ta mig igenom skoldagen så gott det går. Har haft sovmorgon och tagit en lång dusch, så det är väl något. Hoppas att ni får en bra dag i alla fall :-) puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: