mörkare men ändå ljusare

Här får ni ett något morbid självporträtt. Skulle nog aldrig lägga upp en bild på mig själv i profil för några månader sedan, jag hatar min näsa för mycket för det. Eller mer hatade, jag hatar den inte alls lika mycket längre. Mitt ögonsmink ser konstigt ut men det är för att jag inte lägga någon eyeliner på mitt ögonlock utan bara en vinge och hoppas på att mascaran illusionerar. 
 
Tänkte använda detta inlägg till att uppdatera er om vad som har hänt i mitt liv de senaste två veckorna. Till och börja med har jag bokat flygbiljetter till England under påsklovet. Bella fyller 18 och hon har precis då flyttat in i en egen lägenhet så det passar jättebra. Om ett par år kanske även jag bor där tillsammans med henne.. ljuva tanke! En annan sak som har hänt är att jag har bokat tatueringstid, så i mars lägger jag mig under nålen och jag längtar något otroligt. Jag som är så nålrädd, haha!
 
Jag har även fotograferat min syster, strax innan vi skulle fira hennes 20årsdag. Bilderna får ni se senare, jag har så mycket att visa just nu känner jag. På hennes fest träffade jag massor med nya vänner som jag sedan dess har hängt med non stop. Jag har lärt mig att spela Magic: the Gathering (det är någonting jag är stolt över, kan jag lova!) och jag har varit på teater. 
 
I skolan ligger jag tydligen ganska bra till enligt lärarna och det känns riktigt underbart. Jag som varit så rädd för att blivit övergraderad i grundskolan i till exempel franskan ligger fortfarande på topp. Betygen stiger i de estetiska ämnena och jag har mer motivation till att plugga. Det om något känns bra. Riktigt bra.
 
Ytterligare en sak jag har gjort är att färga håret. Eller ja, jag färgade bort utväxten så att den blev mörkare. Det syns inte så jättebra på bilden, men nu har jag massor med olika nyanser av brunt, rött och lila i håret. Älskar't.
 
Som ni säkert förstår så mår jag otroligt bra för tillfället. Hela januari var ett virrvarr av problem och när klockan slog om till februari satt jag på krogen med mina nya vänner. Är det inte en bra start på månaden? Från och med då trodde jag att 2015 kommer att bli ett bra år, och det tror jag fortfarande. Jag har inte mått så här bra sedan september när jag träffade Bella för första gången, och innan dess visste jag nog inte vad lycka var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: