hejdå ksg

Throwback till insparken min nu fd elevkår anordnade i oktober. Där lyckades vi verkligen!
 
Igår avslutade jag mina studier på Kungstensgymnasiet efter 1,5 års pendlande och stressande. Fast jag slutar nog mest för att min mentor var oförstående och stöttade mig inte när jag som mest behövde det. Har varit hemma större delen av hösten på grund av magkatarr och skolan hade tydligen inte nog med resurser för att hjälpa mig tillbaka, därför börjar jag på NTI här i Eskilstuna i februari. Det tar emot något otroligt, men det blir nog bäst så. Till er om söker gymnasium typ nu - gå på öppna hus, skugga elever, ni kan göra om era al i april, våga att byta linje/program/skola om det inte känns rätt. Du ska må bra av skolan!!! Och hamna för allt i världen inte efter, undvik rester så långt det går, men låt ändå hälsan att gå först. Hälsan går alltid först. Och det är verkligen okej att gå om ett år. Det är värt det.
 
Idag ska jag skriva in mig på NTI och titta på när IKEA-människor bär in våra nya möbler till vår nya lägenhet. Jag är mitt uppe i en flytt så större delen av min sjukskrivning har gått åt till att åka och kolla på möbler, provsitta soffor och planera tapeter och inredning. Igår köpte vi en garderob åt mig, min första garderob någonsin! När jag bodde i huset i Näshulta hade jag mina kläder i en byrå, och i Stenby och där jag bor nu har jag haft en walk in closet, men nu har vi införskaffat en PAX till mitt rum. Får se om jag vänjer mig.
 
Nu när jag mår bättre både psykiskt och fysiskt och dessutom har mer fritid (har ett riktigt soft schema) ska jag ta tag i bloggandet ordentligt. Har sagt det länge nu men nu är det på riktigt. Ska börja dansa igen nästa vecka också, tills fötterna värker! Skriver mer senare, puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: