en grann gran och en himla himmel

Jag hade inte önskat mig någonting speciellt i julklapp men mamma och pappa hade prickat in en fullträff när jag fick öppna ett paket innehållandes ett AF Nikkor 50mm 1:1.8. Lyckan alltså! Synd bara att varken min egen kamera eller den jag fått av skolan har en inbyggd motor för autofokus, så det är bara att pyssla lite med den manuella. Än så länge älskar jag det, även om det är lite ovant med en lins man inte kan zooma på :) den får nog sitta på kameran en bra stund.
 
Hoppas annars att ni har haft en mysig jul, det har jag haft tillsammans med min lilla släkt på den här sidan av Sverige. Jöbacks julkonsert spelade vi i bakgrunden när vi öppnade klappar. I dag har alla mumsat på rester från julbordet och lagt pussel, bara varit helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: