på språng, ombord

Sitter på tåget hem och kan passa på att berätta om mina första dagar på gymnasiet i Stockholm. Trivs ganska bra med att åka tåg två timmar om dagen och skolan ligger rätt bra till, högst upp på Drottninggatan liksom. Varje morgon får jag gå upp för en krigarbacke, haha. Men kommer väl hitta genvägar allt eftersom tiden går.
 
Jag hade upprop i måndags och det gick väl bra, fast skolan imponerade inte så mycket på mig då. Var ganska arg och ledsen på tåget hem faktiskt, funderade på att byta skola. Efter tre timmar liksom, haha! Men det blev bättre, nu har vi haft tre heldagar tillsammans i klassen och vi verkar redan få en ganska bra sammanhållning. Fick höra från vår parallelklass att några ville byta till vår ;)
 
De största skillnaderna mellan gymnasiet (och antagligen alla andra grundskolor) och Engelska Skolan är att allt är så jävla slappt och fritt. Är inte van, blev förvånad när ingen sa åt mig i tisdags att jag inte fick ha min basker på mig inomhus. Att ha mobiltelefonen bredvid sig på bänken. Äta i korridorerna. Så sjukt annorlunda och jag gillar det.
 
Att passa tågtider är jag nog ganska bra på än så länge. Jag är en stressig person men jag har inte sprungit med fullt flås till tåget än (det vore ett mirakel om jag gjorde det, har så himla mycket grejer att släpa runt på haha). Vårat schema passar ganska bra till tåget också, jag klagar inte.
 
Jag älskar att det alltid finns folk runtom mig här i Stockholm, Eskilstuna har nog alltid varit lite förlitet för mig. Det sitter folk bredvid mig på tåget, man går lite med varandra till jobb och skola. Det finns liksom alltid någon som ser någonting, som ser mig, på ett eller annat sätt. Alltid någon eller något nytt varje morgon, vare sig de vill det eller inte.
 
Så idag slutade jag 14:40 och satsade verkligen inte på att hinna med 14:44-tåget (det tar en kvart från skolan att gå till stationen) så jag spenderade nästa timmen genom att gå till Dance&Gymshop på Gamla Brogatan och kom ut med en påse teknikskor. Rejäla, handgjorda teknikskor. Det behövdes, för ikväll ska jag förhoppningsvis dansa modernt och pole dance (!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: