ballehäng

Igår monterade jag och min mamma ihop våra nya balkong/loungemöbler och ställde iordning det fint. Har i princip flyttat ut dit, nu när det varit amazing väder. Idag fick jag dessutom sällskap i solen av Kling, som köpte med sig fika i utbyte mot kaffe i mina Muminmuggar! Innan han kom hade jag suttit x antal timmar i solen och läst groupiehistorier a la Pam. Skrattade högt stundtals.
 
Sedan sist så har jag bytt skola igen, numera går jag första året på samhällsprogrammet på St Eskil här i Eskilstuna och jag STORMTRIVS! Jättesnälla klasskompisar, jättesnälla lärare, suverän skolmat. Har inte ätit ordentligt på flera månader så det känns jättebra att inte behöva gå hungrig i skolan. Går bara fyra kurser den här våren eftersom jag redan har betyg i de andra, så jag har ett ganska slappt schema egentligen. Känner mig lite smådålig som knappt pallar med det, eftersom jag stannade hemma både igår och idag för att jag knappt klarade av att gå upp ur sängen. Men det ska bli ändring på det, fått remisser skickade till några ställen och då jävlar ska allt bli bra igen. Tills dess finner ni mig på min balkong.
 
Helgen ska spenderas i Stockholm, imorgon får jag skjuts till Nacka för att sedan ta mig in till stan för att gå på Moderna med Mirja. På kvällen vankas det födelsedagsmiddag för Catalina som fyller 18 på onsdag! Söndagen kommer att gå åt till att försöka hitta tillbaka till Nacka/Gustavsberg för att få skjuts hem igen. Nästa vecka är sista rycket innan jag får lov igen, då ska jag jobba för att få ihop pengar till Budapest och Krakow! Det är dit vi åker när mamma fyller 50 och jag är sååå taggad! Fast innan dess ska jag åka och se The 1975... jag har rätt mycket på gång med andra ord, men jag lovar att uppdatera er under tiden :-) puss hej!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: